Thursday, August 26, 2010

Bestnya hidup ada ramai abang !

seperti tertera diatas, keseronokkan mempunyai abang ramai mesti asyik !

kenapa cakap cam gitu ? yerla tengok orang lain banyak abang macam best. Lagi best if kita seorang je satu-satunya anak perempuan dalam family, oh rasa macam heaven..oh heaven. (kakak saya mesti jealous baca statement ni ) tapi taknak lah if dapat abang yang suka control, itu mesti tak best.

if ada abang ramai time-time raya ni mesti lah best. semua kerja-kerja berat akan dipikul oleh mereka yang gagah perkasa, not mine. Pasang langsir bukan lagi jadi tugas utama saya sebab adanya mereka. Rebus ketupat, bakar lemang mesti dorang take over. Then, if nak drive ke-mana-mana mestilah mereka yang pro-atas jalan ni yang drive , again not mine. If nak shopping, suap je dorang dengan apa-apa ganjaran, maka seharian bershoopinglah saya dengan abang-abang khayalan saya.Asal nak balik rumah, just call, then dorang datang ambik (point tak masuk akal), other point, dorang juga boleh jadi bodyguard, and pakwe kita ..indahnya hidup dengan abang khayalan zai :-))

memandangkan hidup hanya mempunyai seorang abang, tapi kadang-kadang rasa macam takder abang..sorry abang sorry. abang guer, noorshadli bin saidin  sentiiasa dihati guer !! abang yang tak pandai nak marah, abang yang supporting abis, abang yang manja juga.yerla dia je satu-satu kaum adam dalam family, mau nye tak manja beb. abang saya layan novel (hahahhaha). dah terinfluence dengan saudara perempuan dia doh, even wife dia pun suka baca novel maka lagi teruk habit dia. tapi saya pernah buat dia merajuk just because satu hari dia tunggu zai beli Mcd (he is Mcd fanatic fans club okey) until malam dia tak makan apa-apa just tunggu burger faveret dia, tapi time balik tu sumpah lupa nak dropped by dekat Mcd..maka balik-balik tu terus abang diam (gila, kelakar kan ), tapi demi mu abang, pukul 2pagi pun aku sanggup keluar balik pergi cari burger Mcd dia. sensitif betoi (actually tgh drive pergi beli tu, aku dah gelak teruk bila imagine muka merajuk dia... )

tapi hidup tak seperti kita mau...maka hidup saya hanya dikelilingi oleh kaum-kaum perempuan, nasib baik punya abang satu, maka kakak ipar hanya satu.tapi dapat pula anak saudara perempuan  maka bertambah-tambahlah jumlah perempuan dalam family.  :-(

tetapi ada ramai perempuan macam ni, seronok sangat-sangat ..
so raya time still happening macam ni =P
* last raya- 2009

15 comments:

Aida Effarina said...

best ke ek ada abg or kakak ramai? sy just ada akak sorang, abg sorang n adik laki sorang. teringin nak adik girl tp tak kesampaian. wuhuu.

zai said...

aida :

bestnya, kamo in the middle, so perfect.but if ada adek perempuan..lagi perfect !! yesh. i can know u punya attitude, behavior camne..hee

theSkycrapper said...

saya ada 3 abg.2 adik lelaki.1 je perempuan.maka sgt teringin utk ada kakak.

zai said...

theSkycrapper :

woo, adek perempuan kamu mesti best ade abang2 ramai.
if farid ada kakak kan, dah complete.
tp ada kakak ipar kan ?

Anonymous said...

all girls ke dear?
me ade 3 je abg, but paling muda dah beza 10 tahun. haha

zai said...

macy :

ada sorang abang, the rest all gurl. i have 5 gurl okay.tp dlm pic just 4 sebab lagi sorang busy..hee

jauh benar gap umor kamo

iemaZAIMAH said...

saya sorang2!

tp xpe!

sbb!

sy xyh wt kje!

tp sy dpt duit rye!

anda jeles????

hik hik hik hik hik :P

[z@ck] said...

aku pun teringin nak ada abang.

zai said...

zack

ko sulung kan, tapi best la ko ada adek lelaki

Balqish said...

balqis x da abg.
hahaha.
abg angkat ada laa.
adik berderet ada 3 org.
rasanya tu pun bertindak macam abg juga.

zai said...

hye balqis !

takde abang? so balqis mesti tgh2 kan. bertindak mcm abg? huish ni mesti garang

Days said...

beb.kire untung hang ade sorang abgn ramai akak.aku abg tarak kakak pon tarak huuu lagi xbest hee

zai said...

terimalah hakikat ko dijadikan sulung, tapi best apa, ada adek ramai hoo, ko boleh guna veto power ko

Aida Effarina said...

eh eh camne pulak sis taw sy punya attitude n behaviour ni? ehem ehem. =p

nak baby girl!

Aida Effarina said...

sis, u've been tagged. black n white contest. =)